
Nimi: | Bjarne Häggman |
Syntymävuosi: | 1950 |
Kunta/Kaupunki: |
Espoo |
Kotipaikka: | Espoo - Esbo |
Titteli: | MMM, Metsänhoitaja - AFM, Forstmästare |

Bjarne
Häggman
Espoo
"Sinun äänesi inhimillisen ja menestyvän Espoon puolesta. Kokemus, kommunikaatio, avoimuus ja asiantuntemus ovat hyvien päätösten perusta. Haasteet eivät katso rajoja – ne voidaan ratkaista yhteistyöllä. Avain aitoon ja hedelmälliseen vuorovaikutukseen kaikkien espoolaisten kanssa on kuunteleminen ja läsnäolo."
Kiinnostukseni politiikkaan alkoi noin 30 vuotta sitten. Espoon kaupunkipolitiikassa olen ollut aktiivinen vuodesta 2004 lähtien kaupunkisuunnittelulautakunnan, kaupunginhallituksen, ympäristölautakunnan, sekä nykyisen ympäristö- ja rakennuslautakunnan jäsenenä, sekä Svenska Rum -lautakunnan varajäsenenä. Olen myös toiminut pari vuotta Espoon edustajana ruotsinkielisessä Sydkusten maakuntaliitossa.
Minulla on vahva kiinnostus työskennellä ruohonjuuritasolla asukasdemokratian ja yhteiskunnallisen kehityksen parissa edistääkseni asukkaiden äänen kuulumista paikallispolitiikassa.
Teen töitä oikeudenmukaisen, liberaalisen ja demokraattisen yhteiskunnan puolesta. Vapaus seuraa myös vastuuta. Uskon pohjoismaiseen hyvinvointiyhteiskuntaan ja siihen, että ihmisillä tulee olla mahdollisuus luoda tulevaisuutensa turvallisesti, terveellisesti ja menestyksekkäästi. Suvaitsemattomuutta, kiusaamista tai rasismia en hyväksy. Koulutukseltani olen maatalous- ja metsätieteiden maisteri (metsänhoitaja).
Valitse hyvää hallintoa ja asukasdemokratiaa puolustava kokenut, inhimillinen ja luotettava kestävän kehityksen asiantuntija edistämään äänesi kuuluvuutta Espoossa!
Olen ehdolla myös aluevaaleissa
Vieraile profiilisivullaEhdokkaan vastaukset vaalikoneessa
1 / 14
Meidän tulisi rakentaa mieluummin ylöspäin kuin uusille alueille Espoossa.
2 / 14
Espoo on turvallinen kaupunki asua.
Toistaiseksi, mutta Espoon nykyinen kaupunkisuunnittelu luo lisää ongelmia ja turvattomuutta tulevaisuudessa.
3 / 14
Espoo tarjoaa riittävästi palveluja ja tukitoimia nuorille.
Tilastot osoittavat, että ongelmat lisääntyvät Espoossa ja että nuorten palvelut ja tukipalvelut ovat riittämättömiä.
4 / 14
Varhaiskasvatuksen tulee olla maksutonta kaikille.
Toimiva, turvallinen ja tasa-arvoinen varhaiskasvatusjärjestelmä on tärkeä perusta yhteiskunnan kehitykselle, mutta vanhemmilta tulee voida laskuttaa progressiivinen kustannus.
5 / 14
Koulujen tulisi priorisoida perinteisiä oppikirjoja digitaalisten oppimateriaalien sijaan.
Molemmat ovat tärkeitä, mutta perinteisiä oppikirjoja ja vihkoja ei saa unohtaa.
6 / 14
Yksi kunnan tärkeimmistä tehtävistä on panostaa urheilutiloihin ja liikuntamahdollisuuksiin.
Kaupungin tulee tukea ja kehittää asukkaiden liikunta-, virkistys- ja liikuntamahdollisuuksia.
7 / 14
On tärkeää tarjota kaikille asukkaille yhdenvertaiset mahdollisuudet kulttuuritoimintaan.
Kulttuuri-intressit vaihtelevat eri ihmisillä. Kunnan tulee tukea tasa-arvoisia mahdollisuuksia erilaisiin kulttuuritapahtumiin.
8 / 14
Kunnan tulee ottaa käyttöön tai kehittää kuntalaisten mahdollisuuksia vaikuttaa siihen, miten kunta käyttää varojaan niin sanotun osallistuvan budjetoinnin avulla.
Osallistuva budjetointi on kannatettavaa. Valtuuston tulee osoittaa tietyn vuotuisen määrärahan asukkaiden ehdotusten toteuttamiseksi.
9 / 14
Kunnan tulee panostaa joukkoliikenteeseen.
Julkinen liikenne on tärkeää, mutta Espoon kaltaisessa kunnassa sitä ei voi priorisoida muiden kulkuvälineiden kustannuksella.
10 / 14
Tulisi olla mahdollista olla asukas useammassa kuin yhdessä kunnassa esimerkiksi digitaalisen kuntalaisuuden kautta.
Digitaalinen kuntakansalaisuus on hyvin teoreettinen ja riskialtis idea.
11 / 14
Kunnan tulee paremmin mahdollistaa uusiutuvan energian, kuten aurinko- ja tuulivoiman, laajentaminen.
Ajatusta pitäisi tukea, mutta sen toteuttaminen Espoossa on käytännössä erittäin vaikeaa, varsinkin tuulivoiman osalta.
12 / 14
Kunnan tulee monipuolistaa asumismuotoja kaavoituksessa nykyiseen verrattuna.
Espoon kunnan kaavoitustoiminta tänä päivänä on negatiivinen kestävän sosio-ekonomisen kehityksen kannalta.
13 / 14
Kunnan tulee ottaa käyttöön anonyymi rekrytointi.
Anonyyminen rekrytointi on kannatettavaa, mutta ei pelkästään, koska osaaminen, pätevyys, kokemus ja sosiaaliset taidot eivät kaikki todistuksissa tule esille.
14 / 14
Jos voisit antaa tulevalle poliittiselle johtajallesi supervoiman, mikä se olisi?
Hyvän hallinnon eräitä keskeisiä edellytyksiä ovat vastuu, luottamus, avoimuus ja virkamiesvastuu.